-
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
-
Odpovědnost za vady prodávaných výrobků je v délce trvání uvedené minimální trvanlivosti jednotlivých výrobků, za předpokladu, že tyto jsou skladovány dle doporučených skladovacích podmínek uvedených na obalu zboží.
-
Prodávající odpovídá Kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc, Kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorky nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
-
Kupující je obecně oprávněn uplatnit u Prodávajícího právo z vady zboží do 24 měsíců od dodání zboží. V případě, že ja na zboží uvedeno datum spotřeby nebo datum minimální trvanlivosti, může Kupující uplatnit právo z vadného plnění pouze do data spotřeby nebo minimální trvanlivosti vyznačeného na obalu zboží.
-
Prodávající poskytuje Kupujícímu záruku na jakost na zakoupené potravinářské zboží do data jeho použitelnosti nebo minimální trvanlivosti vyznačené na obalu zboží (dále jen „Záruční doba“).
-
Kupující musí dodržet podmínky pro skladování zboží uvedené na obalu zboží, popř. sdělené Kupujícímu Prodávajícím při nákupu. Kupujícímu se musí při skladování a manipulaci se zbožím brát v potah zvláštní vlastnosti zboží spočívající v jeho charakteru čokoládového nebo cukrářského výrobku.
-
Reklamované zboží nesmí být Kupujícím otevřeno (Kupující nesmí porušit jeho obal), kromě případu, kdy je to nezbytně nutné pro zjištění vady zboží. Práva odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka na jakost, zaniknou, nebyla-li práva ze záruky uplatněna u Prodávajícího v Záruční době.
-
Nemá-li zboží výše uvedené vlastnosti, má Kupující právo požadovat dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokus se však vada týká pouze součásti zboží, může Kupující požadovat jen výměnu této součásti, není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od smlouvy odstoupí.
-
Neodstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou sledu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit součást zboží nebo zboží opravit, jako i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Kupujícímu působilo značné obtíže.
-
Práva z vadného plnění uplatňuje Kupující u Prodávajícího na adrese jeho provozovny, v niž je přijetí reklamace možné, s ohledem na sortiment prodávaného zboží. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik doručení reklamace spotřebitele prodávajícímu.
-
Další práva a povinnosti stran související s odpovědností Prodávajícího za vady může upravit reklamační řád Prodávajícího.